- الهه ازهری
- بدون نظر
آیا اپلیکیشن ها در سازماندهی مسابقات ورزشی تاثیرگذار هستند ؟
استفاده از اپلیکیشن ها به خصوص در دهه گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است و تقریبا همه جوانب زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. دنیای ورزش نیز از این امر استثنا نیست. اپلیکیشن ها نقش مهمی در بهبود و تحول ورزش دارند. در این مقاله به بررسی تاثیر اپلیکیشن های ورزشی بر سازماندهی مسابقات در رشته های مختلف ورزشی می پردازیم.
دغدغه امروز رویدادها و مسابقات ورزشی ، استانداردسازی فرایندهای جاری و محاسبه دقیق امتیازات می باشد. که این امر نیازمند محاسبات بدون خطا توسط سیستم های هوشمند است. به عنوان مثال فرایند Live Result (نتایج زنده مسابقات) در مسابقات دو و میدانی که توسط تیم ما انجام شد. که به واسطه آن کاربران می توانستند به صورت لحظه ای نتایج مسابقات را مشاهده کنند. این امکان نه تنها برای هواداران و علاقه مندان بسیار ارزشمند است بلکه مربیان هم می توانند بر اساس آن تصمیمات تاکتیکی سریع تری بگیرند.
همچنین دسترسی سریع و دقیق به اطلاعات زنده و دقیق به خبرنگاران اجازه می دهد که گزارشات خود را سریع تر آماده کنند و تحلیل های بهتری ارائه دهند.
اپلیکیشن ها تاثیر بسزایی در سازماندهی و مدیریت مسابقات ورزشی در رشته های مختلف دارند. فدراسیون ها و مراکز ورزشی می توانند از اپلیکیشن ها برای اطلاع رسانی درباره رویداد ها ، مسابقات و برنامه های آموزشی استفاده کنند. همچنین امکاناتی مانند پخش زنده مسابقات ، ارائه آمار و تحلیل ها و امکان شرکت در نظرسنجی ها و مسابقات جانبی می تواند تجربه هواداری را بهبود ببخشد. برای سازماندهی برگزاری مسابقات به خصوص مسابقاتی که از اهمیت بالایی برخوردار است ، مسئولین برگزاری مسابقات برای ایجاد نظم می توانند از اپلیکیشن ها استفاده کنند. مثلا در مسابقات دو و میدانی محل قرارگیری داوران در زمین مسابقه و ساعت دقیق اجرای هر ماده را می توان از طریق نوتیفیکیشن ها مدیریت کرد. از مثال های موفق این اپلیکیشن ها می توان به اپلیکیشن FIFA و اپلیکیشن NBA اشاره کرد. اپلیکیشن FIFA به کاربران این امکان را می دهد که نتایج زنده ، آمار بازیکنان و تیم ها و برنامه مسابقات را مشاهده کنند. اپلیکیشن NBA امکاناتی مانند پخش زنده ، اخبار و تحلیل ها و ارتباط مستقیم با تیم ها و بازیکنان را فراهم می کند و تعامل بیشتری ایجاد می کند.
افزایش تعامل کاربران و هواداران می تواند به جذب اسپانسر ها و حمایت های مالی بیشتر کمک کند و فدراسیون ها و مراکز ورزشی می توانند از این تعامل در راستای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنند.